Nu är Johannes 1 vecka och 1 dag gammal. Senaste nätterna har varit allt annat än asroliga. Fick stanna hemma från jobbet efter en skriksession  mellan 01.00 -08.30. Så sitter man här igen, 04.45 och bara hoppas att nästa matstund ska innebära att han däckar och att vi då får sova. Stackarn har ju ingen riktig dygnsrytm Men man måste bara tänka att allt blir bättre med tiden, för det ska den bli!
 
Vi har dock otroligt många mysiga stunder också! Bilden nedan tog Cornelia igår förmiddag när jag och Johannes var helt deckare.
 
 

1 kommentarer

Linda

20 Dec 2013 10:25

Grattis igen :) Har lillen ont i magen kanske? Inte alls säkert men vi fick börja tidigt med sempers magdroppar och Minifom droppar. Funkade jättebra för oss. Om jag bluffade på rumpan och hade henne i vanligt spädbarnsgrepp typ fast vi hade mage mot mage och hon hade huvudet mot mitt ena bröst när jag halvlåg i sängen så blev hon lugn efter en stund. Det hjälper de små tarmarna på traven om de får lite tryck på magen. Hon hade svårt i början när de skulle komma igång. Ja man får prova sig fram. Det som funkar för den ena är inte alls säkert att det funkar för den andra :) Men jag delar med mig av de tips jag har! Jag vet själv hur det känns när frustrationen slår till ibland. Men det är värt allt. Flera timmars slit kompenseras snabbt upp med en mysstund. Lycka till! :) hälsa familjen

Svar: Tack! Vi har testat allt som går att testa förutom dropparna. Tillochmed BM så att vi hade det så haha. Men han var mycket lugnare inatt så man får ta dagen som den kommer! Hälsa Oscar!
Jonatan Stålberg

Kommentera

Publiceras ej