Jag har varit historiens sämsta bloggare på senare tid, dvs den som inte skriver något, alls. Men jag tänker att med detta inlägg så ska jag vara halv tillbaka på banan iallafall och förhoppningsvis kan ni arma läsare känna något sånnärt hopp om att er prime ginger inte har lämnat denna blogg-värld för gott. ANYHOW så ska jag dela upp det här i sektioner för att förenkla lite.
 
Stålberg/Nilsson
Här hemma har det varit full jävla rulle, iallafall på Johannes. Hans växt-kurva är helt sinnessjuk. Ibland får man för sig att han växer när man tittar på honom haha. Vi var hos BVC i torsdags och fick veta att han nu väger 3788g, en ökning på nästan ett kilo på tre veckor och han är nu också 52,2 cm lång (48cm vid födsel). Som ni kanske förstår, iallafall ni föräldrar, innebär det här att hans numör när det kommer till mat också har skyrockat upp i rymden någonstans. Man märker att han inte riktigt kan kontrollera sin ätning, om man upptäcker det snäppet för sent vilket oftast blir på natten när man sover och inte kan se tecknena på att han skulle vara hungrig och det har i vissa fall gjort att man inte får sova något på hela natten. Han sväljer massa luft när han blir frustrerad och sen går allt ner i en djup spiral efter det. Låt oss säga att man har lärt sig uppskatta tysthet och sömn. Annat än det så är han en fantastisk liten pojke, så himla fin att man inte vet vart man ska ta vägen. Båda mina föräldrar varit nere nu och hälsat på vilket varit otroligt uppskattat då jag inte träffar dom mycket i vanliga fall ens, än mindre nu när vi har Johannes att tänka på. Många fina presenter har lillskiten fått under jul med så han kan se fantastisk ut varje dag!
 
Min egna lilla värld
 
Något som är väldigt lätt att glömma nu när man har Johannes är ju ens egna liv och det händer rätt mycket nu i min egna bubbla. Nu i dagarna, tisdag, så går jag och fyller 25 vilket känns relativt fett ändå. Jag har inga som helst problem med att bli äldre, känns bara fett. Jobbintervju ska jag på samma dag dessutom så alla får mer än gärna hålla tummarna för att det går vägen! Jag har dessutom försökt att spela lite mer, när tiden finns, då spelandet är ett annat stort intresse jag har, har haft och alltid kommer att ha. Säsong 4 utav League of Legends har börjat och LCS är bara runt hörnet så jag ska försöka klättra lite i ranking och jobba mot det årsmålet jag satt för mig själv (hemligt än sålänge). Johannes och Cornelia är såklart först i prio alla gånger, men jag hoppas att jag ska kunna få in lite tid till detta med. 
 
Nu blev det väldigt mycket, och jag är ju mer skriftlig än bildlig men jag ber ändå om ursäkt. Kommande poster ska bli lite kortare och mer precisa med lite mer bilder. Tack ni som återvänder hit!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej